14 naturalnych antybiotyków. Koncerny farmaceutyczne wolałyby żebyś o nich nie wiedział!

Kuracja antybiotykami należy do konwencjonalnych sposobów leczenia. Celem jest zabicie lub zahamowanie wzrostu bakterii. Pomimo, iż działanie antybiotyków jest często dość szybko odczuwalne to nie należy przerywać terapii, bowiem bakterie mogą stać się oporne na leczenie.

Bakterie są przyczyną wielu chorób. Antybiotyki, chociaż bywają pomocne, niszczą pożyteczną florę bakteryjną w jelitach, a to prowadzi do rozwoju drożdży. Ponadto mogą powodować alergie pokarmowe oraz zaburzenia jelitowe. Często, z doskonałym skutkiem, możemy antybiotyk zastąpić tym, co oferuje nam natura. Bez skutków ubocznych.

Oto 14 najskuteczniejszych naturalnych antybiotyków:



  1. Ocet jabłkowy. Zawiera kwas jabłkowy, który skutecznie zwalcza wirusy, grzyby i bakterie. Ponadto absorbuje toksyny dzięki czemu oczyszcza organizm i zapobiega uszkodzeniu tkanek. Ocet wysokiej jakości—>zobacz tutaj.
  2. Czosnek. Działa antybakteryjnie, przeciwgrzybiczo, przeciwwirusowo, zwalcza infekcje, obniża ciśnienie krwi. Jego regularne stosowanie, nawet w niewielkich ilościach, skutecznie przeciwdziała różnym problemom zdrowotnym (m. in. przerost Candida, wysokie ciśnienie krwi, przeziębienie, choroby układu sercowo-naczyniowego).
  3. Imbir. Stosowany jako silny środek przeciw grypie i przeziębieniu. Jego spożycie podnosi temperaturę ciała, co powoduje pocenie się. Wówczas nasz organizm uwalnia substancje chemiczne, które niszczą drobnoustroje.
  4. Cebula. Ma podobne właściwości do czosnku. Łagodzi ból, poprawia krążenie oraz łagodzi stany zapalne. Przynosi ulgę w przypadku uporczywego kaszlu, grypy i przeziębienia.


  5. Liść oliwny. Wykazuje działanie antybiotyczne, bakteriobójcze, przeciwwirusowe,  przeciwgrzybicze i przeciwzapalne. (Więcej możesz przeczytać tu: “Liść oliwny- mało znany o wielkich właściwościach leczniczych”).
  6. Witamina C. Skutecznie wzmacnia układ odpornościowy, zapobiega infekcjom, przyspiesza gojenie ran.
  7. Olej z pestek grejfruta. Początkowo znany jako lek przeciwpasożytniczy. Ekstrakt ten hamuje rozwój bakterii, grzybów i wirusów. Bioflawonoidy w nim zawarte przekształcane są w związki, które przeciwdziałają grypie, niszczą grzyby Candida, gronkowca, opryszczkę, bakterie E.coli, pasożyty i inne.
  8. Chrzan. Pobudza odporność organizmu, podnosi temperaturę ciała, stymuluje dopływ krwi do wszystkich jego części. Lotne olejki zawarte w chrzanie wykazują silne działanie antybiotyczne oraz przeciwbakteryjne. Pomocne w przypadku infekcji gardła i dróg oddechowych.
  9. Eukaliptus. Powszechnie stosowany jako miejscowy antybiotyk, wykazuje silne działanie antyseptyczne.


  10. Miód Manuka. Pochodzi z Australii i Nowej Zelandii. Działa antybakteryjnie, przeciwgrzybiczo, antyseptycznie, przyspiesza gojenie. Ma właściwości antyoksydacyjne. Stosowany również w przypadku zakażeń i szczepów odpornych na antybiotyki (np. MRSA).

  11. Gorzknik kanadyjski (Goldenseal). Działa przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie, przeciwbiegunkowo oraz antynowotworowo. Obniża poziom cholesterolu i cukru we krwi.
  12. Mirra. Wonna żywica o której pisano już w Biblii. Ma właściwości antybiotyczne, przeciwwirusowe, antyseptyczne. Przydatna w przypadku bólu gardła, zapaleniu oskrzeli, owrzodzeniach jamy ustnej oraz nieświeżym oddechu. Podnosi również poziom białych krwinek. Uwaga! Ze względu na silny wpływ na nerki nie stosować dłużej niż 2 tygodnie!


  13. Jeżówka purpurowa (Echinacea). Wzmacnia odporność, ma silne działanie antyoksydacyjne, przeciwwirusowe. Ponadto łagodzi stany zapalne i ból. Niezastąpiona w okresach infekcji. Uwaga! Podczas przyjmowania należy robić przerwy (tydzień zażywania, tydzień przerwy).
  14. Cynamon. Powszechnie stosowana przyprawa wykazuje działanie przeciwbakteryjne, przeciwgrzybicze, przeciwalergiczne. To silny antyoksydant, nie dopuszcza do rozwoju szkodliwych rodników. Przyspiesza metabolizm, poprawia proces trawienia, hamuje apetyt na słodycze i pomaga schudnąć. Obniża poziom glukozy we krwi (wskazany dla diabetyków). Cynamon rozgrzewa organizm, w związku z tym warto po niego sięgnąć kiedy czujemy, że nasz organizm jest wychłodzony lub we wczesnej fazie przeziębienia.



7 thoughts on “14 naturalnych antybiotyków. Koncerny farmaceutyczne wolałyby żebyś o nich nie wiedział!

  1. Nie sądziłam, że jest ich aż tyle. O czosnku wiem, że ma takie właściwości, niestety nie mogę go jeść regularnie, jest dla mnie za ciężki. Za to herbatkę z imbirem pijam regularnie.

  2. Używam prawie wszystkich tych naturalnych antybiotyków. Pijam również dobrą zieloną herbatę, działa również przeciwbakteryjnie. Antybiotyków z apteki nie brałam już od bardzo dawna. W ogóle to apteki to chodzę po witaminę B12 (jestem weganką), gazę (do wydojenia “mleka” roślinnego) oraz spray Argol, który używam również podczas przeziębień.

  3. ja od wielu lat nie biorę antybiotyków, nawet jak lekarz zapisuje, to rezygnuję i proszę o coś innego. Jednak, mam wiele zastrzeżeń do produktów spożywczych naszych czasów, np. czosnek – w większości przypadków w sklepach, pochodzi z Chin czy Holandii i nie ma on już tych bakteriobójczych właściwości. Plantacje, na których jest uprawiany są nastawione na ilość i czas wyprodukowania a nie na właściwości. Dlatego często traktowane są różnymi środkami, które z naturalnością nie mają nic wspólnego i tutaj pojawiają się moje wątpliwości. Czy tak powszechnie dostępny produkt uważany za naturalny jest nadal naturalny? 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *